Previous Page  2 / 20 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 2 / 20 Next Page
Page Background

Obchodní podmínky společnosti Outulný VHS spol. s r.o. pro subdodavatele

dle občanského zákoníku

- 2 -

odd. 6.

Staveniště

Odevzdání staveniště

1. Objednatel předá zhotoviteli staveniště formou písemného vzájemně potvrzeného protokolu o předání a převzetí staveniště nebo zápisem ve

stavebním deníku a vymezí je v takovém rozsahu, aby zhotovitel mohl dílo provádět ve sjednaných termínech. Staveniště se považuje za

předané, pokud sice nebyl pořízen protokol, avšak zhotovitel písemně objednatele do 2 dnů od dohodnutého termínu předání a nebyl-li dohodnut,

pak do 2 dnů od dohodnutého termínu započetí s prováděním díla neupozornil na prodlení objednatele s předáním staveniště. Obdobně stavební

připravenost se považuje po celou dobu za zajištěnou, pokud zhotovitel písemně objednateli do 2 dnů nesdělil své výhrady se stavební

připravenosti.

2. Zhotovitel potvrzuje, že je dobře seznámen se staveništěm a riziky na něm, a že si plně uvědomuje rozsah prací a dodávek, které jím mají být

provedeny. Zhotovitel před uzavřením smlouvy o dílo s náležitou péčí prozkoumal staveniště a jeho okolí, zejména též potenciální připojovací

místa pro zřízení staveništních přípojek médií, přístupové a příjezdové trasy, možnosti dopravní obsluhy staveniště, dispozici sousedních objektů

a pozemků, výskyt zeleně, porostů a zvlášť chráněných živočišných druhů a součástí přírody a krajiny.

3. Objednatel nebude zhotoviteli hradit zvýšené náklady na práce a dodávky, vzniklé z neznalosti staveniště a jeho okolí, přičemž se zhotovitel

nemůže okolností zjistitelných ohledně staveniště před uzavřením smlouvy o dílo v žádném případě dovolávat jako okolností vyšší moci.

4. V případě, že se objednatel s předáním staveniště a se stavební připraveností opozdí, dohodnou smluvní strany tomu odpovídající prodloužení

doby realizace díla. Nedojde-li k dohodě o délce prodloužení, má se zato, že se termín předání díla posune o tolik dní, o kolik dní se objednatel

zpozdil se stavební připraveností.

5. Před zahájením prací na díle je zhotovitel povinen prověřit části stavby provedené dříve jinými dodavateli, které souvisejí s provedením díla dle

požadavků objednatele. Na případné vady je zhotovitel povinen neprodleně objednatele upozornit.

6. Zhotovitel je povinen seznámit se při převzetí staveniště (pracoviště) s rozmístěním a trasou případných podzemních i nadzemních vedení na

staveništi (pracovišti), které nejsou předmětem díla, zajistit jejich vytyčení a tyto vhodným řešením ochránit a dodržovat podmínky správců a

vlastníků těchto vedení, aby prováděním díla nedošlo k jejich poškození. Případnou ochranu a přeložení podzemního vedení provede zhotovitel

podle příslušných norem a předpisů za odborného dohledu správců (vlastníků). Doklady o odsouhlasení realizace přeložek předloží zhotovitel při

kolaudačním řízení. Před záhonem podzemních vedení a zařízení provede zhotovitel jejich zaměření situačními i výškovými kótami.

7. Povolení a náhrady za užívání veřejných ploch, a také povolení k výkopům, překopům a protlakům, vč. náhrad záborů, obstarává a případné

pokuty a majetkové sankce za delší než smluvenou dobu užívání hradí zhotovitel. Zhotovitel se zavazuje dodržovat veškerá ochranná pásma od

okolních objektů určená zvláštními předpisy.

8. Objednatel jako generální dodavatel poskytuje zhotoviteli po dobu dohodnutou pro realizaci díla staveniště zřízené objednatelem, a to za

paušální úhradu ve výši 2% ze sjednané ceny díla vč. DPH, kterou objednatel zhotoviteli vyúčtuje po uplynutí dohodnuté doby pro realizaci díla

fakturou (daňovým dokladem) se lhůtou splatnosti 14 dnů od data jejího doručení zhotoviteli.

9. Zhotovitel nesmí bez předchozího písemného souhlasu objednatele umístit na staveništi reklamní poutače, tabule s údaji o své či jiné

společnosti ani jiná označení. Za každý započatý den trvání porušení této povinnosti je zhotovitel povinen zaplatit objednateli smluvní pokutu ve

výši 10.000,- Kč. Dále je v takovém případě objednatel oprávněn zajistit odstranění takového označení a náklady s tím spojené nárokovat vůči

zhotoviteli.

Pořádek a čistota na staveništi

8. Zhotovitel je povinen udržovat na převzatém staveništi pořádek a čistotu a je povinen odstraňovat odpady a nečistoty vzniklé jeho činností, a

zajistit, aby místo stavby nebylo rušeno hlukem, prachem nebo jinou nečistotou. Zhotovitel se proto zavazuje předejít prašnosti kropením

vnitrostaveništních komunikací a dále zajistit stálou čistotu všech vnitrostaveništních komunikací a čištění svých vozidel a techniky i svých

subdodavatelů od nečistot před výjezdem ze staveniště, přičemž v případě porušení povinnosti neznečistit veřejnou komunikaci je povinen zaplatit

objednateli smluvní pokutu ve výši 10.000,- Kč za každý případ porušení povinnosti.

9. Nezajistí-li pořádek a čistotu na staveništi zhotovitel, smí provést úklid objednatel na náklady zhotovitele. Tyto práce budou objednatelem

fakturačně účtovány zhotoviteli v částce 500,- Kč za každou odpracovanou hodinu každého pracovníka.

10. Pokud dojde činností zhotovitele ke znečistění přilehlých fasád, komunikací popř. i mimoareálových či jiných veřejných ploch, zavazuje se

zhotovitel, že je vyčistí na své náklady, a to bez zbytečného odkladu. Neučiní-li tak, smí provést nápravu objednatel na náklady zhotovitele. Tyto

práce budou objednatelem fakturačně účtovány zhotoviteli v částce 500,- Kč za každou odpracovanou hodinu každého pracovníka.

11. Pokud během realizace díla dojde k poškození stávajících objektů či okolních zařízení nebo stavebních částí zhotovitelem, zhotovitel se

zavazuje uvedenou škodu napravit (např. uvedením do původního stavu). Neučiní-li tak, smí provést nápravu objednatel na náklady zhotovitele.

Tyto práce budou objednatelem fakturačně účtovány zhotoviteli v částce 500,- Kč za každou odpracovanou hodinu každého pracovníka + cena

spotřebovaného materiálu..Cena materiálu bude účtována v cenách platných v době prováděné nápravy v daném regionu.

12. Objednatel má právo nezahájit přejímací řízení díla, není-li na staveništi pořádek, zejména uspořádaný zbylý materiál nebo není-li odstraněn

ze staveniště odpad vzniklý při stavebních pracích apod.

13. Zhotovitel si zajistí řádné ukládání a zabezpečení materiálů, surovin, strojů a strojních zařízení v prostoru staveniště vyhrazeném mu

objednatelem. Objednatel nenese odpovědnost za jejich případné ztráty nebo odcizení, či poškozeními třetími osobami.

14. Zhotovitel nesmí staveniště použít k žádnému jinému účelu než k provádění díla bez písemného souhlasu objednatele.

15. Zhotovitel nesmí staveniště používat způsobem, který by objednateli nebo jeho dalším dodavatelům bránilo v provádění díla nebo který by

objednatele a jeho další dodavatele významně nad únosnou míru omezovalo v provádění smluvních činností na staveništi nebo které mu ukládají

příslušné obecně závazné právní předpisy.

Vyklizení staveniště.

16. Ke dni předání díla je zhotovitel povinen vyklidit staveniště a upravit jej tak, jak určuje projekt stavby. Pokud staveniště v dohodnutém termínu

nevyklidí nebo pokud jej neupraví do sjednaného stavu, je objednatel oprávněn nárokovat vůči zhotoviteli sjednanou smluvní pokutu a to až do

doby vyklizení staveniště. Objednatel je rovněž oprávněn zajistit vyklizení staveniště a likvidaci vyklizených strojů, výrobního zařízení a zbylého

materiálu a odpadů sám na náklady zhotovitele, s tím, že tyto práce budou objednatelem fakturačně účtovány zhotoviteli v částce 500,- Kč za

každou odpracovanou hodinu každého pracovníka.

17. Po uplynutí lhůty uvedené v zápisu o předání a převzetí díla může zhotovitel ponechat na staveništi jen stroje, výrobní zařízení a materiál,

potřebné pro odstranění vad a nedodělků, se kterými objednatel práce převzal, a to pokud s tím objednatel souhlasí. Ponechané stroje, výrobní

zařízení a materiál musí zhotovitel umístit tak, aby nepřekážely bezpečnému provozu (užívání). Po odstranění vad a nedodělků je zhotovitel

povinen vyklidit staveniště zcela.

odd. 7. Stavební deník

1. Zhotovitel je povinen vést ode dne převzetí staveniště o pracích, které provádí, stavební (pracovní / montážní) deník (dále jen „deník“ nebo

„stavební deník“), do kterého se zapisují všechny skutečnosti rozhodné pro plnění smlouvy o dílo. Zejména je povinen zapisovat údaje o časovém

postupu prací, jejich jakosti, klimatických podmínkách, zdůvodnění odchylek prováděných prací od projektové dokumentace, údaje důležité pro

posouzení hospodárnosti prací a údaje nutné pro posouzení prací orgány státní správy. Objednatel je povinen sledovat obsah deníku a k zápisům

připojovat své stanovisko (souhlas, námitky apod.). Deník musí být uložen u hlavního stavbyvedoucího objednatele. Povinnost vést stavební deník

končí provedením díla.

2. Deník se skládá z úvodních listů, denních záznamů a příloh. Úvodní listy obsahují:

-

základní list, ve kterém, jsou uvedeny název, sídlo a IČ objednatele;

-

základní list, ve kterém, jsou uvedeny název, sídlo a IČ zhotovitele;

-

základní list, ve kterém, jsou uvedeny název, sídlo a IČ zpracovatele projektové dokumentace;

-

základní list, ve kterém, jsou uvedeny název, sídlo a IČ zástupce objednatele (TDO);

-

přehled všech provedených zkoušek jakosti, přehled zkoušek všech druhů;