Obchodní podmínky společnosti Outulný VHS spol. s r.o. pro subdodavatele
dle občanského zákoníku
- 9 -
náklady na ochranu materiálů a díla až do přejímky, poplatky za skládky,
náklady na zimní opatření, případně na další zhoršené povětrnostní podmínky
náklady na zařízení staveniště a jeho provoz, náklady spojené s omezeným přístupem k dílu a omezeným prostorem pro staveniště, ceny
vodného, stočného a energií, pracovní lešení, plošiny, příp. nutné zvedací mechanizmy a jejich montáž,
náklady na požární utěsnění prostupů
náklady na zhotovení a odstranění vzorků, předepsané zkoušky a atesty
náklady na likvidaci odpadů
náklady spojené s prostoji vzniklými souběžnou činností jiných dodavatelů, statickými úpravami nebo dalšími požadavky, které vyplynou
z potřeb stavby
náklady spojené se zárukou za jakost díla
náklady na zkušební provoz, komplexní vyzkoušení, odborné zaškolení obsluhy, zprovoznění
náklady na práce HSV související s prováděným dílem
to je náklady na veškeré i ztížené podmínky, které je možno při provádění díla, dopravě nebo uložení hmot očekávat (zhotovitel si je vědom,
že na pozdější doplňky nebude brán zřetel).
V ceně díla je obsažen i předpokládaný vývoj cen vstupních nákladů a předpokládané zvýšení ceny v závislosti na čase plnění. Náklady na
výše uvedené práce nebudou objednatelem zvlášť hrazeny a jsou součástí smluvní ceny.
2. U položek jejichž cena není v nabídce stanovena se má zato, že jsou zahrnuty v ceně díla. Ocenění opomenutých částí díla, které zhotovitel
nezahrnul do rozpočtu, nelze dodatečně zahrnout do ceny díla jejím navýšením.
3. Rozpis ceny je uveden v cenové nabídce zhotovitele. občanského zákoníku se ve vztahu k rozpisu neuplatní. Tento rozpis ceny slouží pouze
pro účely fakturace (rozpis položek a jejich ocenění) a ocenění objednatelem požadovaných víceprací a ocenění méněprací. Zhotovitel má nárok
na úhradu ceny pouze skutečně provedených prací a dodávek, proto je celková cena k úhradě rovna součtu cen jednotlivých realizovaných
položek (výkonů) v cenách uvedených v rozpisu, maximálně však činí celkovou ve smlouvě dohodnutou částku. Nebudou-li pro rozpor PD a
rozpisu některé výkony (položky) uvedené v rozpisu realizovány, resp. budou realizovány v menších objemech než uvedených v rozpisu, snižuje
se cena díla k úhradě o cenu těchto nerealizovaných výkonů, resp. nerealizovaných objemů, která je u těchto výkonů (položek) uvedena v
rozpisu.
4. Zhotovitel není oprávněn využívat chyb, špatného porozumění nebo jakékoli obdobné příčiny k odůvodnění žádosti o zvýšení ceny ve vztahu k
ceně nabídnuté a stvrzené smluvně.
odd. 25. Fakturování a placení
1. Úhradu ceny díla objednatel provede na základě vyúčtování – fakturace objednatelem, prováděné dle ujednání ve smlouvě o dílo buď měsíčně
nebo až po provedení celého díla, kterým se rozumí jeho ukončení a protokolární předání objednateli.
2. V případě měsíční fakturace bude tato dílčí fakturace prováděna dle objemu skutečně provedených prací a dodávek v předchozím kalendářním
měsíci. Zhotovitel bude předkládat objednateli podepsaný soupis provedených prací a dodávek („SPPD“) a odpovídající zjišťovací protokol
nejpozději poslední den v měsíci, v němž byly vykázané práce a dodávky provedeny. Hlavní stavbyvedoucí objednatele provede kontrolu
správnosti každého soupisu provedených prací a dodávek. Pokud je soupis prací a dodávek v pořádku, hlavní stavbyvedoucí jej předloží spolu se
zjišťovacím protokolem ke schválení a podpisu statutárnímu zástupci objednatele Svatoslavu Outulnému a následně objednatel tímto statutárním
zástupce objednatele výslovně schválený a podepsaný soupis prací a dodávek se zjišťovacím protokolem předá zhotoviteli. V opačném případě
vrátí objednatel zhotoviteli soupis prací a dodávek a zjišťovací protokol k opravě.
V souladu s takto potvrzeným zjišťovacím protokolem vystaví zhotovitel dílčí fakturu s náležitostmi dle odst. 9. tohoto odd. OP a dohodnutou
splatností. Fakturu nelze vystavit a proplatit bez statutárním zástupcem objednatele Svatoslavem Outulným nebo ředitelem Radkem Líbalem
schváleného a podepsaného soupisu prací a dodávek a zjišťovacího protokolu, které musí být nedílnou součástí faktury. První faktura bude však
uhrazena až po předložení záruční listiny za provedení díla ve smyslu čl. smlouvy o dílo (pokud je bankovní garance smlouvou sjednána). Datem
uskutečnění zdanitelného plnění v případě dílčího plnění se rozumí poslední den v měsíci, ve kterém byly práce a dodávky provedeny. Součet
dílčích faktur však nesmí překročit 90% ze sjednané ceny díla vč. DPH. Z každé jednotlivé dílčí měsíční faktury (z účtované částky vč. DPH) bude
provedena pozastávka ve výši 10%, která bude uvolněna po vystavení a doručení správné a oprávněné konečné faktury, a to ve lhůtě 14
pracovních dnů od doručení písemné žádosti o uvolnění pozastávky objednateli.
3. Poslední tzv. konečnou fakturu má zhotovitel právo vystavit a požadovat její zaplacení pouze a až v případě provedení celého díla (jeho
ukončení a protokolárním předání objednateli). Faktura musí být vystavena a objednateli doručena do 15 dnů ode dne zdanitelného plnění, kterým
je ukončení a předání díla objednateli. Konečná faktura však nebude činit méně jak 10% ceny díla. Nedílnou součástí konečné faktury musí být
oběma stranami odsouhlasený podepsaný SPPD a odsouhlasený a podepsaný zjišťovací protokol ke konečné faktuře (pro které platí procedura
uvedená v odst. 2. tohoto oddíl OP) a protokol o předání a převzetí celého díla objednatelem, podepsaný oprávněnými osobami obou smluvních
stran, a to na straně objednatele hlavním stavbyvedoucím současně s ředitelem Radkem Líbalem nebo samostatně statutárním zástupcem
objednatele Svatoslavem Outulným.
4. Z konečné faktury (z účtované částky) bude provedena pozastávka ve výši 10% z celkové odsouhlasené fakturace za dílo (z celkové účtované
ceny vč. DPH). Část pozastávky ve výši 50%, bude uvolněna po předání a převzetí celého díla objednatelem a v případě subdodavatelského
charakteru této smlouvy i investorem bez vad a nedodělků a po doručení dobropisu v případě naplnění ujednání o skontu, a to ve lhůtě 14
pracovních dnů po doručení písemné žádosti zhotovitele o uvolnění pozastávky objednateli.
5. Po uplynutí sjednané záruční doby bude uvolněno na základě písemné žádosti zhotovitele zbylých 50% nevyčerpané pozastávky, a to ve lhůtě
do 14 pracovních dnů od doručení písemné žádosti zhotovitele o uvolnění pozastávky objednateli. Tuto pozastávku lze v případě souhlasu
objednatele nahradit bankovní zárukou, případně směnkou se směnečným prohlášením.
6. V případě, kdy je sjednáno zaplacení celé ceny díla až po jeho provedení, platí ustanovení odst. 3, 4 a 5 tohoto odd. OP.
7. Objednatel splní svoji platební povinnost v den, který následuje po dni, v němž předložil proveditelný a krytý příkaz k úhradě svému peněžnímu
ústavu.
8. Splatnost faktur počítaná od data doručení objednateli činí:
a) Každá dílčí měsíční faktura je splatná do 60 dní od data jejího doručení objednateli. Pro případ její úhrady během 20 denní prověřovací lhůty,
počítáno od data doručení, se sjednává sleva z ceny účtované touto fakturou (vč. DPH) ve výši 3% (skonto).
b) Konečná faktura splatná do 95 dní od jejího doručení objednateli. Pro případ její úhrady během 65 denní prověřovací lhůty, počítáno od data
doručení, se sjednává sleva z ceny účtované touto fakturou (vč. DPH) ve výši 3% (skonto).
c) Při každém dalším novém předložení faktury se lhůty počítají ode dne předložení této faktury.
V případě úhrady faktur v prověřovací lhůtě je zhotovitel povinen vystavit objednateli daňový dobropis ve výši skonta.
9. Faktury zhotovitele musí obsahovat zejména:
označení dodavatele a příjemce, jejich sídla (místo podnikání a trvalý pobyt v případě fyzické osoby), IČ a DIČ
číslo smlouvy, označení díla, název stavby, středisko stavby
číslo faktury, den odeslání a den splatnosti faktury
specifikaci zdanitelného plnění
datum uskutečnění zdanitelného plnění
označení peněžního ústavu a číslo účtu, na který se má platit
účtovanou cenu bez DPH, rozpis DPH dle platných předpisů
informaci o výši pozastávky
podpis oprávněné osoby
Konečná faktura dále musí obsahovat alespoň tyto další údaje:
celkovou cenu díla bez DPH, DPH celkem dle platných předpisů
rozpis vyúčtovaných částek podle jednotlivých dílčích měsíčních faktur
celkovou částku k úhradě
informaci o výši pozastávky