Previous Page  17 / 20 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 17 / 20 Next Page
Page Background

Obchodní podmínky společnosti Outulný VHS spol. s r.o. pro subdodavatele

dle občanského zákoníku

- 17 -

zápisy o provedeném zkušebním provozu, komplexním vyzkoušení všech systémů a zařízení nebo jiným způsobem dohodnuté ověření

funkce, vyhodnocení komplexního vyzkoušení a zprovoznění

seznam osob s uvedením jejich adres a telefonních čísel, u kterých bude možné nahlásit reklamovanou vadu

seznamy náhradních dílů specifikující všechny nezbytné náhradní díly

zajištění podkladů pro zpracování manipulačních a provozních řádů a zpracování provozních řádů.

návrh servisní smlouvy s potvrzením od investora, že s ním byl návrh projednán a že si je vědom nezbytné řádné údržby díla a pravidelného

servisu (platí pro technologické soubory a zařízení)

Zhotovitel předává ty doklady, které se vztahují k jeho prováděnému dílu, v případě sporu je závazné stanovisko objednatele. Předávané doklady

budou vyjmenovány v zápisu o odevzdání a převzetí díla. Veškeré průvodní technické doklady, osvědčení apod., pokud je jejich originál

vyhotoven v cizím jazyce, musí být opatřeny úředním překladem do českého jazyka. Doklady (prohlášení o shodě, certifikáty, atesty, zkušební

protokoly na materiály) se musí vztahovat k realizované stavbě a musí být v době zahájení prací platné.

Jsou-li některé části dokladů, které je povinen připravit zhotovitel, rozsáhlé nebo složité, vypracuje k nim přehledy nebo vyhodnocení.

odd. 37. Doklady objednatele.

1. Objednatel je povinen připravit pro přejímací řízení veškeré své doklady tak, aby jejich porovnáním s doklady zhotovitele bylo zajištěno kvalitní,

úplné a rychlé provedení tohoto řízení.

odd. 38. Způsob odstraňování vad a nedodělků

1. Objednatel je povinen umožnit zhotoviteli přístup do prostorů nebo místností pro řádné odstranění vad nebo nedodělků. V takovém případě

strany dohodnou dobu, ve které bude objekt přístupný pracovníkům zhotovitele. Při sjednávání této doby je zhotovitel povinen přizpůsobit se

potřebám objednatele, popřípadě uživatele. V případě potřeby je povinen přistoupit i na provádění opravy v mimopracovní době.

odd. 39. Nedokončení díla

1. Odstoupí-li investor, popř. budoucí uživatel od smlouvy s objednatelem nebo tato bude ukončena jinak než splněním, popř. nastanou-li

okolnosti, pro které objednatel nebude moci svoji povinnost vůči investorovi, resp. uživateli splnit, je povinností objednatele na tuto skutečnost

neprodleně zhotovitele upozornit.

Zhotovitel pak postupuje následovně:

a)zhotovitel provede soupis všech provedených prací, oceněný dle způsobu, kterým je stanovena cena díla. S tímto soupisem vysloví objednatel

písemný souhlas,

b)zhotovitel provede návrh finančního vyčíslení provedených prací a zpracuje „konečný daňový doklad“. Návrh je platný po písemném souhlasu

objednatele,

c) zhotovitel vyzve objednatele k „předání a převzetí díla“ a objednatel je povinen do tří dnů po obdržení výzvy zahájit „přejímací řízení“.

2. Po předání a převzetí provedených prací sjednají obě smluvní strany písemné zrušení smlouvy o dílo dohodou, nebude-li ukončena jiným

způsobem. V dohodě bude zejména uveden termín skončení smluvního vztahu a způsob vypořádání vzájemných práv a povinností.

odd. 40. Odpovědnost za vady a záruční podmínky

Odpovědnost zhotovitele za vady

1. Zhotovitel odpovídá za vady díla, které dílo má ke dni převzetí díla objednatelem bez ohledu na to, zda tyto vady byly zjištěny nebo se projevily

před převzetím díla objednatelem nebo po převzetí díla objednatelem. Vadou díla se rozumí odchylka v kvalitě, rozsahu nebo parametrech díla

smluvně dohodnutých. Vadou není odchylka od projektu, která nemění přijaté řešení, jestliže byla dohodnuta alespoň formou zápisu ve stavebním

deníku, odsouhlasená objednatelem a potvrzená TDI. Vadou je rovněž nefunkčnost díla nebo jeho nezpůsobilost k provozu či užívání z důvodu

nedosažení vlastností, které jsou dle příslušných předpisů podmínkou způsobilosti díla k provozu či užívání.

2. Ani provedení zkoušek a kontrol, ani přítomnost objednatele, investora nebo TDI nebo potvrzení formulářů zkušebních protokolů či kontrolních

listů neomezují odpovědnost zhotovitele za vady na vyzkoušených a zkontrolovaných částech díla a nemají především žádný vliv na odpovědnost

zhotovitele za jakékoliv nedostatky, které se projeví později.

3. Odpovědnosti za vady se zhotovitel nemůže zprostit poukazem na to, že bylo možno vadu zjistit jakoukoliv kontrolou, zkouškou, testem nebo

měřením před převzetím díla objednatelem ani poukazem na to, že výskyt vad je důsledkem postupu při provádění díla, který odpovídal pokynům

objednatele nebo byl smluvními stranami dohodnut.

4. Pokud by zhotovitel považoval jakékoliv jednání objednatele v průběhu provádění díla za jednání, které by mohlo vést k pozdějšímu výskytu

vad díla nebo k zániku odpovědnosti zhotovitele za vady, je povinen na to bez výjimky objednatele předepsaným způsobem upozornit.

Záruka za jakost

5. Zhotovitel poskytuje objednateli záruku za jakost provedeného díla a všech jeho částí v rozsahu, v jakém to stanoví smlouva o dílo, minimálně

však 36 měsíců.

6. Záruka za jakost se vztahuje na jakékoliv záruční vady, jimiž se rozumí mj. ztráta nebo nežádoucí změna předepsaných vlastností, zejména

parametrů, barevnosti, funkčnosti nebo kvality díla nebo některé jeho části nebo nadnormativní odchylky od původních vlastností díla a jeho částí,

které vzniknou nebo se projeví v průběhu trvání záruční doby.

7. Zhotovitel je povinen při provádění díla používat pouze takové materiály, látky a zařízení, u nichž lze s ohledem na provedené zkoušky, testy a

měření, jakož i s ohledem na profesionální zkušenosti zhotovitele předpokládat, že u nich nedojde ke ztrátě nebo změně vlastností představující

záruční vadu minimálně po dobu trvání záruční doby.

9. Záruka nezaniká ani se nijak neomezuje v případě, že výměnu, nahrazení nebo opravu některé části díla provedla třetí osoba pověřená

objednatelem v důsledku nečinnosti nebo neplnění povinností vyplývajících zhotoviteli z odpovědnosti za vady a ze záruky za jakost. Objednatel

není v takovém případě oprávněn uplatňovat vůči zhotoviteli nároky ze záruky za jakost částí díla vyměněných nebo nahrazených třetí osobou,

z hlediska rozsahu záruky za jakost a běhu záručních dob ve vztahu ke všem ostatním částem díla se však na takto provedené výměny,

nahrazení nebo opravy pohlíží stejně, jakoby je provedl zhotovitel.

Odstraňování vad díla a záručních vad

10. Smluvní strany se dohodly, že v případě výskytu vady díla nebo záruční vady v záruční době má zhotovitel povinnost bezplatně příslušnou

vadu odstranit a rovněž nahradit veškeré z toho vzniklé i následné škody, neuplatní-li objednatel jiný nárok z titulu odpovědnosti za vady nebo

nedohodnou-li se smluvní strany jinak. Při odstraňování vad je zhotovitel povinen postupovat podle pokynů objednatele tak, aby dílo bylo uvedeno

do řádného stavu při minimalizaci rušivých zásahů do chodu díla a provozu nebo činnosti uživatelů díla. V případě sporu smluvních stran o to, zda

uplatněná vada je vadou nebo zda se na uplatněnou vadu vztahuje záruka či nikoliv, je zhotovitel povinen postupovat tak jako by šlo o vadu,

za kterou odpovídá podle smlouvy o dílo a následně je oprávněn uplatnit právo na náhradu vynaložených nákladů formou žaloby. Vynaložené

náklady v návaznosti na závazné rozhodnutí ponese ta strana, která ve sporu podlehne.

11. Odstraňování vad i záručních vad bude prováděno na základě vytknutí vady - reklamace objednatele. Zhotovitel se zavazuje neprodleně

(nejpozději do konce následujícího pracovního dne) reagovat na sdělenou reklamaci. Pokud zhotovitel písemně nesdělí objednateli ve lhůtě do tří

pracovních dnů a v případě havarijní vady do 12 hodin, počítáno od sdělení reklamace, že reklamaci neuznává a toto své stanovisko řádně

nezdůvodní, má se za to, že reklamaci a svoji odpovědnost za vadu uznává.

12. Odstranění vad a záručních vad je zhotovitel povinen zahájit nejpozději do 2 kalendářních dnů od sdělení reklamace a ukončit v době co

nejkratší, nejpozději však do 5 kalendářních dnů od sdělení reklamace, pokud možno bez omezení provozu uživatele, nebude-li sjednáno jinak.

13. Odstranění havarijních vad a havarijních záručních vad, tj. vad a záručních vad zásadním způsobem omezujících užívání díla nebo

vyvolávajících nebezpečí dalšího poškození díla, zajistí zhotovitel do 24 hodin od sdělení reklamace.

14. Sdělení reklamace je možno učinit písemně (dopisem, faxem, emailem) nebo ústně. Ústně sdělená reklamce však musí být nejpozději do 24

hodin potvrzena písemně. V pochybnostech s doručením dopisem zasílané písemné reklamace se má za to, že reklamace byla doručena

zhotoviteli třetí den po prokazatelném odeslání na adresu zhotovitele. V pochybnostech s doručením faxem nebi emailem zasílané písemné

reklamace se má za to, že reklamace byla doručena zhotoviteli 2 hodiny po prokazatelném odeslání na adresu zhotovitele.

15. Zhotovitel je povinen bez zbytečného odkladu po prověření reklamace seznámit objednatele s možnými způsoby a postupy odstranění vady

nebo záruční vady.